2012年7月25日水曜日

プライマル リーダーシップ(1)


Primal Leadership (1)

Primal Leadership – realizing the power of emotional intelligence (by Daniel Goldman, Richard Boyatzis, Annie McKee)

皆さんよくご存知のIQ(知能指数)に対してEQ(情緒指数)というのがあります。人間性の指数と言ってもいいかも知れません。リーダーは有能であるだけでは十分でなく、人の感情や心がわかる必要があるといいます。この本の著者はこれをResonant leader (音楽で使う「共鳴」です。響き合えるとでも訳しましょうか)と言います。EQの名著、プライマルリーダーシップからシリーズで学んでいきましょう。

Emotions may spread like virus, but not all emotions spread with the same ease.
Cheerfulness and warmth spread most easily, LAUGHTER especially. (positive emotional hijack)   p10

Smiles are most contagious.
感情、とくに笑いは一番伝達しやすいのです。笑い声が聞こえるかで職場の雰囲気を知る事ができます。それにより、人々の心が繋がってる証拠を見る事が出来るからです。

In any work setting, therefore, the sound of laughter signals the group’s emotional temperature, offering one sure sign that people’ hearts as well as their minds are engaged.

Research has proven it: Optimistic, enthusiastic leaders more easily retain their people.
研究によると、明るく前向きで熱意を持ったリーダーに人々はより付いて行きます

One of the oldest laws in psychology holds that beyond a moderate level, increases in anxiety and worry erode mental abilities. Distress not only erodes mental abilities, but also makes people less emotionally intelligent. People who are upset have trouble reading emotions accurately in other people- decreasing the most basic skill needed for empathy and as a result, impairing their social skills.
気持ちが押さえられていると知的な活動も衰え、情緒力も落ちるのです。イライラしている人は他の人の気持ちが見えなくなります。共感するという人間の基本的能力を低下させ、結果、社会的スキルをダメにしてしまうのです。


When people feel good, they work at their best.
人々が気持ちよく感じている時、一番よく仕事ができる。


For every 1% improvement in the service climate, there is 2% increase in revenue.
従業員が気持ちよく働いており、お客様へのサービスが1%向上すると、収益は2%増加するという結果が出ています。

The most effective leaders, then use humor more freely. (the outstanding leader used three times more humorous comments about one every four minutes-than the average leaders.)
効果的なリーダーはユーモアをよく使います。突出したリーダーは平均的なリーダーより3倍もユーモアを使います。

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   asktmc@gmail.com (栗原)

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